

Dataan perustuva ulkomainoskampanja, joka auttoi tekemään
yksinäisyydestä näkyvää ja normalisoimaan avun tarvetta.
Suomalaisista joka viides kärsii yksinäisyydestä. Se on hiljainen kansantauti, jonka terveysvaikutukset vastaavat pahimmillaan 15 tupakkaa päivässä. Yksinäisyys voi johtaa syrjäytymiseen, masennukseen ja jopa ennenaikaiseen kuolemaan. Mutta koska yksinäinen ei aina näytä siltä, emme tunnista ongelmaa ympäristössämme.
HelsinkiMissio on taistellut yksinäisyyttä vastaan 140 vuotta. Sen työ perustuu lahjoituksiin ja vapaaehtoisiin.
Syksyllä 2023 järjestö törmäsi kuitenkin ongelmaan: yksinäisyys oli kasvussa, mutta auttajat katoamassa.
Kriittinen tilanne oli tehtävä niin näkyväksi, ettei sitä voisi sivuuttaa etäisenä haittana.

Veimme ulkomainoksiin tarkan lukumäärän avunhuutoja, joita jokaisen kampanjan ulkomainospinnan postinumeroalueella tehtiin. Näin pystyimme kertomaan yksinäisyyttä kokeville, etteivät he ole yksin – sekä näyttämään koko naapurustolle, kuinka heidän lähiyhteisönsä kaipaa apua.
Perustimme omat hakukonekampanjat jokaiselle pääkaupunkiseudun postinumeroalueelle. Määrittelimme hakusanat ja termit, joita yksinäiset käyttävät apua tai vastauksia verkosta etsiessään. Näistä hauista saatu data muunnettiin aluekohtaiseksi hakijamääräksi. Saimme siis tarkkarajaista tietoa pääkaupunkiseudun eri alueiden yksinäisistä ja avun tarpeen tilasta lähes reaaliajassa. Kun data oli kerätty, numerot vietiin digitaalisiin ulkomainospintoihin, joiden sisällöt oli kohdennettu vastaavien kaupunginosien mukaan.




kasvua lahjoituksiin

mediaosumia

Kutsuja Huomenta Suomi -ohjelmaan asiantuntijoiksi
Vapaaehtoisuuden infotilaisuuteen ennätysmäärä kiinnostuneita

Creative Agency

Client

Media Agency

Media Partner

Media Partner